niedziela, 21 czerwca 2015

Ryż z łososiem wędzonym

Od teraz postaram się nie znikać na cztery miesiące. Szczególnie, że rozpoczynają się wakacje! Jeszcze tylko jeden egzamin z chemii organicznej i będę mogła zająć się eksperymentami już tylko w kuchni.

Dziś przygotowałam danie bardzo eksperymentalne i powiem szczerze, bardzo obawiałam się smaku. Jak się okazało nie przesadziłam z niczym i wyszło mi danie z fajnym, słodkim posmakiem. Chyba nie tego się spodziewałam, ale jest wyborne!



Składniki:
1 czerwona cebula
3 średnie marchewki
100g łososia wędzonego
olej do smażenia
ryż (około 1 szklanka ugotowanego)
50ml whisky
trochę wody
ok. 2 łyżki słodkiego sosu chilli
1 łyżka koncentratu pomidorowego rozrobionego w wodzie
sól

Przygotowanie:
Cebulę kroimy w piórka i podsmażamy na oleju. Dodajemy marchew, smażymy 5 minut. Dolewamy trochę wody oraz whisky. Dusimy pod przykryciem. Gdy marchew zmięknie dodajemy pokrojonego na mniejsze części łososia. Smażymy chwilę. Wrzucamy ryż, słodki sos chilli, koncentrat oraz przyprawy. Po zagotowaniu podajemy. 

Smacznego!

1 komentarz: