piątek, 24 lipca 2015

Garnek z żeberkami, soczewicą i kapustą

Dziś będzie odtwórczo. Przepis znalazłam na ulotce z Inter Marche. Mojemu chłopakowi bardzo smakowało, ja nie jestem miłośniczką żeberek, ale kapusta cudna.



Danie główne:
SKŁADNIKI

  • 2 szklanki soczewicy
  • 0,5 kg żeberek wieprzowych
  • 2 cebule
  • 1 kg kiszonej kapusty
  • szklanka piwa typu pils lub lager
  • szklanka wody
  • sól, pieprz
  • miód
  • tymianek













Na dnie garnka rozgrzej kilka łyżek oliwy. Wrzuć na nią pociętą na pióra cebulę. Posól, popieprz i polej łyżką miodu. Podduś na niewielkim ogniu do miękkości. Natrzyj żeberka solą i pieprzem oraz tymiankiem, po czym dołóż do cebuli i chwilę podsmaż. Do garnka dodaj soczewicę oraz przepłukaną na sicie kapustę. Wlej pół szklanki piwa i pół szklanki wody. Uzupełnij płyny gdy odparują. Duż pod przykryciem od 30 minut do godziny. Dopraw do smaku. 


Podałam to z sałatką z bobu, którą znalazłam na durszlaku. Sałatka tutaj, moja miała mniej soku z cytryny niż oryginał i dodałam słonecznik.

Sałatka:
opakowanie bobu
pół łyżki soku z cytryny
świeża mięta
oliwa
2 łyżki słonecznika
sól i pieprz

Bób ugotować, obrać i dodać resztę składników, wymieszać.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz