środa, 12 listopada 2014

Ryż na słodko

Poranek jak to poranek, trzeba go uwieńczyć pysznym śniadaniem. Moja pierwsza myśl to ryż z jabłkami i cynamonem - smak dzieciństwa. Jednak po przemyśleniu stwierdziłam, że poeksperymentuję (natura chemika) i tak powstał ryż na słodko w mojej wersji.



Składniki (na jedną porcję):

2 łyżki oliwy 
ryż (ile zjesz)
1 jabłko
1 banan
4 łyżki sera białego (u mnie domowy)
sól, cynamon, cukier (opcjonalnie)



Przepis:

Na łyżce oliwy podsmażamy przez 30 sekund ryż, po czym zalewamy wodą, tak by go przykryła. Dodajemy szczyptę soli, nakładamy pokrywkę i pozwalamy się mu dusić aż zmięknie. Kiedy jest al'dente wyłączamy gaz i pozwalamy mu dojść tylko pod przykryciem.

W międzyczasie kroimy jabłko oraz banana. Do małego garnka wrzucamy jabłko pokrojone w kostkę i dolewamy nieco wody. Co jakiś czas mieszamy. Nie robimy dżemu. Jabłko ma nieco zmięknąć i zrobić się ciepłe (w jesienne poranki najlepiej zjeść coś ciepłego). U mnie wyszło to w 5 minut, ale wybrałam słodką, miękką odmianę. Z twardymi i kwaśnymi jabłkami będzie to dłużej trwało. Dosypujemy cukru do smaku (lub nie) oraz cynamon. Wyłączamy gaz.

Kiedy jabłko się grzeje na patelnie wlewamy łyżkę oleju i dorzucamy kilka łyżek sera białego oraz pokrojonego w kostkę banana. Staramy się ciągle mieszać, by nie przywarło. Kiedy się podgrzeje, wyłączamy gaz,

Gdy wszystko mamy już gotowe włączamy wodę na kawę i bierzemy ulubioną miseczkę. Na dno nakładamy ryż, potem masę z sera i bananów a na koniec jabłka.

Smak bananów fajne współgra z jabłkami. Do tego kawa ze szczyptą chilli i możemy rozkoszować się środowym porankiem przed wyjściem na zajęcia, czy zakupy.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz